Zapraszamy na seminarium eksperckie
Zapraszamy Państwa na Seminarium eksperckie, które odbędzie się 11 października 2010 r. o godzinie 11.00, w Sali Marszałkowskiej w Hotelu MDM w Warszawie, Pl. Konstytucji 1 w ramach projektu o charakterze badawczo-promocyjnym pt. „Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw” realizowanym przez Instytut Badań i Analiz Grupy OSB na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zapraszamy Państwa na Seminarium eksperckie,
które odbędzie się 11 października 2010 r. o godzinie 11.00, w Sali Marszałkowskiej w Hotelu MDM w Warszawie, Pl. Konstytucji 1.
Instytut Badań i Analiz GRUPA Olsztyńska Szkoła Biznesu realizuje na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości projekt o charakterze badawczo-promocyjnym pt. „Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw”
Celem nadrzędnym projektu jest dostarczenie mikroprzedsiębiorcom wiedzy na temat prowadzenia działalności gospodarczej przy wykorzystaniu strategii opartych na niszy rynkowej oraz możliwości rozwoju w niszy. W wyniku realizacji projektu zostaną zidentyfikowane czynniki decydujące o wyborze strategii rynkowej przedsiębiorstw. Dodatkowo zostaną opracowane propozycje kierunków i instrumentów wsparcia przedsiębiorstw, głównie poprzez promocję postawy nastawionej na klienta, co w efekcie przyczyni się do rozwoju tychże przedsiębiorstw. Wspomniane propozycje zostaną przedstawione i upowszechnione wśród decydentów. Niniejszy projekt zakłada także zwiększenie wiedzy instytucji publicznych i otoczenia biznesu na temat strategii działania i rozwoju mikroprzedsiębiorstw.
Na seminarium zostaną przedstawione wyniki badania, wstępne wnioski z badania oraz wypracowane rekomendacje, które staną się przedmiotem dyskusji z udziałem:
- przedsiębiorców,
- przedstawicieli instytucji okołobiznesowych,
- przedstawicieli nauki, zajmujących się badaniem działalności przedsiębiorstw w zakresie tworzenia i wykorzystywania strategii w działalności biznesowej,
- praktyków w zakresie zarządzania strategicznego w MSP.
PROGRAM SEMINARIUM EKSPERCKIEGO
11.00 – 11.30 – rejestracja uczestników
11.30 – 11.50 – Powitanie. „Działania PARP na rzecz przedsiębiorczości” (dr Michał Polański, Dyrektor Zespołu Przedsiębiorczości, PARP)
11.50 – 12.10 – „Strategia niszy rynkowej – wprowadzenie” (prof. Małgorzata Juchniewicz)
12.10 – 12.25 – „Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw” – założenia projektu i metodologia (dr Dariusz Śledź)
12.25 – 12.50 – „W niszy czy poza nią – charakterystyka badanych mikroprzedsiębiorstw” – prezentacja wyników badań – część I (dr Piotr Raźniewski)
12.50 – 13.10 – przerwa kawowa
13.10 – 13.50 – „Strategia niszy rynkowej – narzędzie ekspansji czy ślepy zaułek?” – prezentacja wyników badań – część II (dr Piotr Raźniewski)
13.50 – 14.10 – „Case study: praktyczne doświadczenia mikroprzedsiębiorstwa w budowaniu i działaniu w niszy” (Jerzy Kawa – CV Market)
14.10 – 14.50 – Wstępne rekomendacje i dyskusja – wypracowanie wspólnych rekomendacji (prof. M. Juchniewicz, dr P. Raźniewski, dr D. Śledź, uczestnicy seminarium)
14.50 – 15.00 – Zakończenie seminarium
15.00 – 16.00 – lunch